Isnin, 18 Februari 2013

Contoh Surat Permohonan Jawatan

Nama
Alamat pengirim

Tarikh
Alamat penerima

Tuan/puan,

Perkara : tajuk
Dengan segala hormatnya perkara diatas adalah dirujuk, saya (nama) nombor kad pengenalan (no. i/c) berminat memohon jawatan sebagai kerani di syarikat tuan setelah dicadangkan oleh………… dari …………. baru-baru ini.

2. untuk makluman tuan, saya mempunyai kelulusan (upsr/pmr/smp/diploma/ijazah dll*yang tertinggi). Selain itu, saya juga mempunyai kemahiran dalam penggunaan komputer. Saya penuh yakin sekiranya diberi peluang berkhidmat di syarikat ini, saya dapat membantu syarikat dalam memberi sumbangan yang beerti bagi merealisasikan cita-cita syarikat.

3. Sehubungan dengan itu, segala perhatian tuan terhadap permohonan ini saya dahului dengan ribuan terima kasih. Bersama-sama ini dilampirkan resume dan salinan sijil-sijil berkenaan sebagai rujukan.

Sekian, terima kasih.


Yang benar,



…………………..
(nama*huruf besar)

6 ulasan:

  1. Penulisan yang baik sebagai panduan bagi yang ingin memohon pekerjaan..terbaik

    BalasPadam
  2. Terima Kasih atas perkongsian panduan penulisan surat permohonan.

    BalasPadam
  3. terima kasih!!! semoga Allah merahmati kamu sentiasa

    BalasPadam
  4. terima kasih atas semua perkongsian ini =D

    BalasPadam
  5. terima kasih..semoga dapat manfaat bila kita berkongsi sesuatu yang baik bersama.

    BalasPadam